Wilco, Nic. Oud en Drukkerij de Bij vallen in de prijzen tijdens PRINTinspiration & Awards
FESPA Nederland ziet het belang om de print industrie in al haar facetten te promoten. Want daardoor worden bedrijven in de industrie zichtbaar als potentiële toekomstige werkgever en zien ook investeerders dat deze industrie zich blijft ontwikkelen. Al jaren is ManagementMedia, die uitgever van Print Matters, één van onze MediaPartners. Vooral de focus op toekomstgericht ondernemen sprak ons ontzettend aan, als uitgangspunt voor de Awards en de Presentaties. Hierbij een kort verslag van het evenement.
Printprofessionals uit heel Nederland (en daarbuiten) kwamen gisteren naar het Singer Theater in Laren voor de eerste editie van PRINTinspiration & Awards. Naast diverse sprekers en netwerkmomenten, stond ook de feestelijke uitreiking van de eerste PRINTmatters Awards op het programma. Trotse winnaars Wilco, Nic. Oud en Drukkerij de Bij mochten een Award mee naar huis nemen.
Het eerste deel van het programma draaide om de toekomst van print. Probo-directeur Leon van der Meer en commercieel directeur Douwe Pieter van der Galiën gaven bezoekers een inkijkje in de resultaten van hun onderzoek naar de toekomst van print. Daarbij kwamen onder andere trends als creator-economy, hyperpersonalisatie, veranderend zoek- en koopgedrag en het behoud van medewerkers aan bod.
Voor de panelsessie namen Sander Sondaal (Ricoh), Bart Lauwaert (Grafische Groep Matthys) en Rinske de Haan (Van As), plaats op het podium. Onder leiding van presentator Renze Klamer namen zij een aantal stellingen over print door. Organisatiestrateeg en spreker Joris van Zoelen liet zien hoe impact-organisaties de markt naar de toekomst leiden.
‘Onze branche verdient een jaarlijkse Award-uitreiking’
Na een korte pauze was het tijd voor de uitreiking van de PRINTmatters Awards. ‘Elke zichzelf respecterende branche verdient een jaarlijkse Award-uitreiking’, zo lichtte hoofdredacteur en juryvoorzitter Wim Danhof toe. ‘Zeker onze branche, die zich kenmerkt door creativiteit en voortdurende innovatie. Vandaar dit nieuwe initiatief.’
Winnaar Award Koploper Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen: Drukkerij de Bij
Drukkerij de Bij uit Amsterdam liet de andere genomineerden HelloPrint en Sparkles achter zich. Eigenaar Norbert van Schie mocht de Award voor Koploper Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in ontvangst nemen. ‘Ik had het niet helemaal aan zien komen, maar ik dacht wel dat we een goede kans maakten’, reageerde hij.
Winnaar Printmedia-product van het Jaar: Biosiel® van Nic. Oud
In de categorie Printmedia-product van het Jaar waren het Sample Book van PeterPrint, de Kunstkaart “Kunstwerk van Suzan Drummen” van mijndrukker.nl en Biosiel® van Nic. Oud genomineerd. Die laatste mocht de Award voor Printmedia-product van het Jaar mee naar huis nemen. ‘We hebben veel tijd en energie gestopt in de ontwikkeling van Biosiel®. Je kan een idee hebben, maar het moet ook lukken. En het is gelukt!’, zei Ronald Bot van Nic. Oud enthousiast.
Winnaar Printmedia-onderneming van het Jaar: Wilco
Wilco is de winnaar van de Award voor Printmedia-onderneming van het Jaar. ‘Ik zie een trots gezicht’, constateerde presentator Renze Klamer, die operationeel directeur William Schuring feliciteerde met de titel. ‘Kijk eens wat er hier in de zaal zit, wat hier vertegenwoordigd wordt aan mooie bedrijven’, antwoordde Schuring. ‘En om dan de eerste PRINTmatters Award voor Printmedia-onderneming van het Jaar te winnen, ja dat is geweldig!’