Nummer 18

03-09-2025

logo centered

Waardecreatie voor de toekomst

Voor ondernemers is het dé manier om zichtbaar je spreekwoordelijke kop boven het maaiveld uit te steken. Waarde betekent méér dan alleen producten of diensten leveren: het is de kunst om unieke voordelen zó neer te zetten dat ze door anderen als positief, onderscheidend en betekenisvol worden ervaren.

 



FESPA Nederland houd je op de hoogte van het laatste nieuws in en voor de Print- en signindustrie. Ontdek de nieuwste trends en laatste ontwikkelingen in onze nieuwsitems. Blijf geïnformeerd en vooruitstrevend met de meest recente updates en inzichten.

Ontdek alle nieuwsberichten

Vakmanschap als referentie voor kwaliteit

Vakmanschap wordt vaak in één adem genoemd met kwaliteit. Een vakman of vakvrouw staat immers bekend om precisie, toewijding en jarenlange ervaring. Toch rijst in de huidige markt steeds vaker de vraag: hoe toon je die kwaliteit daadwerkelijk aan?

 

Lees verder

Software maakt het verschil mogelijk

De print- en signindustrie heeft in korte tijd een enorme digitale transformatie doorgemaakt. Waar het vak ooit draaide om handmatig vakmanschap, draait het vandaag om intelligente softwareoplossingen die processen versnellen, fouten reduceren en creativiteit vergroten. Software is niet langer een hulpmiddel, maar de ruggengraat van de moderne onderneming.

Lees verder

Retail media groeit door

Waar Retail Media eerst vooral werd gezien als conversiekanaal, is het inmiddels uitgegroeid tot een krachtig strategisch instrument dat merken helpt om zowel op korte als lange termijn waarde te creëren. Retail Media is daarmee uitgegroeid tot een volwaardig massamedium dat merkdoelstellingen effectief ondersteunt. Uit Kantars Media Reactions onderzoek blijkt dat het kanaal als betrouwbaarder, relevanter en minder opdringerig wordt ervaren dan veel andere advertentieplatforms. 

Lees verder

Hoe marketeers in de regio Azië-Pacific voorop blijven lopen

Marketing ontwikkelt zich sneller dan ooit, aangestuurd door geavanceerde technologie en veranderende consumentengewoonten. En marketeers houden niet alleen gelijke tred, ze nemen het voortouw. Er moet een evenwicht worden gevonden tussen het uitbreiden van de marktpositie en de noodzaak van sterke financiële prestaties. Marktsucces bewijzen, bepaalt direct de eisen die aan mediaplanning worden gesteld. Merkenbekendheid is daarbij de primaire focus.

Lees verder

AI verandert ook interieur ontwerp

Wanyu He werkte voor Rem Koolhaas' OMA voordat hij XKool oprichtte, een bedrijf dat de manier van werken van architecten radicaal verandert door AI in de workflow te introduceren. AI kan al het 'saaie' werk in grote projecten doen. Graag signaleren wij dit artikel van Frame voor de print en signbedrijven die actief zijn in deze niche markt. Zij zullen zich moeten aanpassen aan een veranderende sector.

 

Lees verder

 

 

Focus-groep Folie

10-09-2025

 

 

FOCUS-groep Software

 17-09-2025 

 

 

FOCUS-group Certificering

 23-10-2025

Bekijk de gehele agenda

Agenda FESPA-activiteiten

Nog geen lid?

Door in te spelen op veranderingen houd je als ondernemer aansluiting op de markt. Wij noemen dit toekomst gericht ondernemen. Samen met de Clubleden creëren we nieuwe toekomstkansen voor een industrie die bestaat uit veel verschillende disciplines.

Sluit je ook aan bij FESPA en ontdek de mogelijkheden!

Meld je aan 

De partners van FESPA Nederland

De toeleveranciers van de visuele communicatie-industrie geven de industrie een boost door te blijven ontwikkelen. Zo leveren zij dagelijks een belangrijke bijdrage aan innovaties binnen de industrie en helpen zij met de creëren van specifieke kennis. 

Ontdek alle partners

+31(0)857600333 | info@fespa.nl | www.fespa.nl

FESPA Nederland Association | Ariane 20 (1.11) 3824 MB Amersfoort

Als je geen verdere berichten zoals deze wilt ontvangen,, unsubscribe here.