Nummer 2

22-1-2025

logo centered

Vakbeurzen in 2025

Het jaar is nog maar net van start en de eerste Vakbeurzen zijn al weer aan de gang. C-Print (Printing en Signage) staat voor de deur in Lyon, net als de ISE (Digital Signage) in Barcelona en de Euro CIS (Retail Tecnologie) in Dusseldorf. In Nederland start in maart de nieuwe vakbeurs Visualize Expo (Visuele Communicatie). Kortom voldoende mogelijkheden om kennis en inspiratie op te doen in de komende maanden

FESPA Nederland houdt je op de hoogte van het laatste nieuws in en voor de Print- en signindustrie. Ontdek de nieuwste trends en laatste ontwikkelingen in onze nieuwsitems. Blijf geïnformeerd en vooruitstrevend met de meest recente updates en inzichten.

Ontdek alle nieuwsberichten

Progress vervangt Purpose

Het jaarlijkse Meaningful Brands onderzoeksrapport van Havas Media wijst op een opvallende verschuiving. Het bureau voorspelt dat consumenten meer waarde hechten aan 'progress' dan aan 'purpose'. Deze conclusie is gebaseerd op de analyse van 156.500 respondenten, verdeeld over 24 marktcategorieën en 2600 merken. 

Dit proactieve gedrag wordt omschreven als 'agency', een tegenreactie op de wijdverbreide ontevredenheid: 70% van de respondenten heeft het gevoel dat de wereld achteruitgaat, terwijl 52% zich zorgen maakt over hun financiële toekomst. Toch voelt 67% zich persoonlijk gelukkig en neemt 69% meer initiatief om hun persoonlijke leven en de wereld om hen heen te verbeteren.

Voor het volledige rapport

Strategieën voor Succes

De printindustrie is net als vele andere sectoren een dynamische en vaak uitdagende omgeving. Het succes van een print- en signbedrijf hangt niet alleen af van hard werken en toewijding, maar ook van een goed doordachte strategie. Het Five Forces-model van Michael Porter biedt een krachtige tool om deze strategie te ontwikkelen en je bedrijf voor te bereiden op de toekomst

Lees verder

Trends 2025

Marketeers willen weten hoe de wereld er nu en in de toekomst uitziet. Kennis op basis waarvan ook communicatieplannen gemaakt worden. Graag signaleren we de Jongereniconen 2025 van MarketingTribnune. Ontwikkelingen en trends op basis van een breed spectrum aan onderzoeken, literatuurstudies, goeroes en eigen inschattingen. Ontwikkelingen waar iedere ondernemer en dus ook de print- en signmaker mee te maken krijgt.

Lees verder

EUDR: Een nieuwe Europese standaard 

De Europese Unie heeft met de EUDR (European Union Deforestation Regulation) een belangrijke stap gezet in de strijd tegen ontbossing en bosdegradatie wereldwijd. Deze regelgeving, die specifiek gericht is op bedrijven die materialen gebruiken die verband houden met ontbossing, zoals hout, papier en karton, vormt een aanzienlijke uitdaging voor print- en signbedrijven

Meer informatie de EUDR -regels

Volgende sessies FOCUS-groepen van start

Het blijft belangrijk om samen met mensen uit de print- en signindustrie te blijven werken aan Vakkennis. Zo bouwen we samen aan een Kennisbank waar iedereen voordeel van heeft. Op 29 januari start de eerste sessie van 2025 met de groep over Opleidingen.

Lees verder

AGENDA

25-03-2025
Visualize Expo

25-03-2025
Wrap event

09-04-2025
Inspiratie Tour 

Bekijk de gehele agenda

Agenda FESPA-activiteiten

Nog geen lid?

Door in te spelen op veranderingen houd je als ondernemer aansluiting op de markt. Wij noemen dit toekomst gericht ondernemen. Samen met de Clubleden creëren we nieuwe toekomstkansen voor een industrie die bestaat uit veel verschillende disciplines.

Sluit je ook aan bij FESPA en ontdek de mogelijkheden!

Meld je aan 

De partners van FESPA Nederland

De toeleveranciers van de visuele communicatie-industrie geven de industrie een boost door te blijven ontwikkelen. Zo leveren zij dagelijks een belangrijke bijdrage aan innovaties binnen de industrie en helpen zij met de creëren van specifieke kennis. 

Ontdek alle partners

+31(0)857600333 | info@fespa.nl | www.fespa.nl

FESPA Nederland Association | Ariane 20 (1.11) 3824 MB Amersfoort

Als je geen verdere berichten zoals deze wilt ontvangen,, unsubscribe here.