Nummer 10

14-05-2025

logo centered

FESPA Vakbeurs in 2026 in Barcelona

Het jaarlijkse evenement waar de industrie naar toe heeft leeft, is helaas alweer voorbij. 

Wij hebben zeer positieve reacties ontvangen van bezoekers over deze Europese editie van de FESPA Vakbeurzen en dat is natuurlijk fantastisch nieuws voor de Internationale FESPA-beursorganisatie, die er alles aan doen om bezoekers een onvergetelijke ervaring te bieden.

In 2026 zal de beurs van 19- 22 mei worden georganiseerd in de Fira de Barcelona. 

FESPA Nederland houdt je op de hoogte van het laatste nieuws in en voor de Print- en signindustrie. Ontdek de nieuwste trends en laatste ontwikkelingen in onze nieuwsitems. Blijf geïnformeerd en vooruitstrevend met de meest recente updates en inzichten.

Ontdek alle nieuwsberichten

Terugblik FESPA 2025

Wat was het weer een beurs om nooit te vergeten. FESPA 2025 in Berlijn bracht alles samen waar we als branche voor staan: verbinding, inspiratie, innovatie en kennisdeling. De opkomst vanuit Nederland was indrukwekkend, de sfeer uitgelaten en het programma van FESPA Nederland veelzijdig en bomvol.

Terugblik in beeld en woord

Dilemma’s voor merken en ondernemers

Binnenkort verschijnt het rapport van een studie naar de trends gesignaleerd door merkprofessionals. Uit de studie blijkt dat merken, maar ook dus ondernemers geconfronteerd worden met fundamentele dilemma’s. Het gaat om maatschappelijke, organisatorische en technologische ontwikkelingen die lijken tegenstrijdig te zijn. Om aansluiting te houden op de bewegingen in de samenleving moeten keuzes gemaakt worden.

Lees verder

Marktonderzoek: Weten wat er speelt

FESPA Nederland heeft, samen met enkele partners, de stap gezet om een onderzoek te starten naar de behoeften in de markt.

Om de onafhankelijkheid en professionaliteit te garanderen, is deze opdracht toevertrouwd aan MarktEffect. Dit is een vooraanstaand onderzoeksbureau dat voldoet aan alle normen op het gebied van veiligheid en privacybescherming.

Het invullen is eenvoudig en kost slechts een beperkte hoeveelheid van je tijd, dus ga ervoor en doe het gelijk even! 

Doe mee en vul in

Retailmedia kans of bedreiging?

Er is steeds weer aandacht voor retailmedia. De aandacht gaat enerzijds naar de mogelijkheden en dit zal de aandacht en de omzet in dit segment doen toenemen. Maar omdat vooral naar alle digitale mogelijkheden wordt gekeken is het dus een bedreiging voor fysieke producten. Omdat de retail een belangrijk marktsegment is voor print- en signbedrijven signaleren wij hier een artikel uit MarketingTribune, waarin een goede beschrijving van retailmedia wordt gegeven.

Lees verder

Jubileum FESPA Vereniging

Dit jaar is het precies 70 jaar geleden dat, mede op initiatief van Nederland, de internationale vereniging werd opgericht voor de print - en signindustrie: FESPA.

Tijdens de laaste FESPA landen vergadering ontvingen we totaal onverwacht een mooie erkenning in de vorm van een award.

70 jaar FESPA Nederland

Het festivalseizoen is geopend

De komst van de lente gaat gepaard met langere dagen, meer zonuren en luidt de start in van een nieuw festivalseizoen. Festivalliefhebbers kijken weer reikhalzend uit naar vrijuit dansen in de buitenlucht tot de zon ondergaat, eindeloze gesprekken met vrienden (of vreemden) in het gras en rondstruinen op zoek naar de nieuwste muziek. Veel ondernemingen in de print en signindustrie staan de vooravond van heel veel werk. Graag signaleren wij dan ook ter inspiratie de Festival Special van Events met interessante nieuwtjes. Let the festival games begin.

Lees Meer

Duurzame Innovaties FESPA 2025

Materiaal innovaties om een positieve impact te maken waren ook bij deze vakbeurs duidelijk aanwezig. 

Het bewijst destemeer dat fabrikanten zich niet laten beinvloeden door de wispelturigheid die momenteel geopolitiek speelt. Zij hebben al veel eerder een heldere keuze gemaakt om de CO2 footprint van hun producten te verlagen en te werken aan de Eco-Design van hun producten.

Een greep uit de opvallende innovaties

Gen Z kritisch op eigen schermtijd

Generatie Z is geboren tussen eind jaren ’90 en 2012. Gen Z’ers groeiden op met technologie en kennen geen wereld zonder internet, smartphones, social media en spenderen veel tijd online. Onderzoek toont aan dat er (voor)oordelen over Gen Z’ers bestaan, die zij zelf meer nuanceren. Zo zegt een grote groep (70%) regelmatig hun telefoon aan de kant te leggen. Dat er een kentering lijkt te ontstaan wordt bevestigd door de groeiende belangstelling voor ´dumbphones´. Er is een schreeuw naar offline ruimte.

 

Lees Meer

AGENDA

21-05-2025
bijeenkomst Segment Zelfklevende Films

05-06-2025
bijeenkomst Industry Partners

08-12-2025
TREND Event 2025

Bekijk de gehele agenda

Agenda FESPA-activiteiten

Nog geen lid?

Door in te spelen op veranderingen houd je als ondernemer aansluiting op de markt. Wij noemen dit toekomst gericht ondernemen. Samen met de Clubleden creëren we nieuwe toekomstkansen voor een industrie die bestaat uit veel verschillende disciplines.

Sluit je ook aan bij FESPA en ontdek de mogelijkheden!

Meld je aan 

De partners van FESPA Nederland

De toeleveranciers van de visuele communicatie-industrie geven de industrie een boost door te blijven ontwikkelen. Zo leveren zij dagelijks een belangrijke bijdrage aan innovaties binnen de industrie en helpen zij met de creëren van specifieke kennis. 

Ontdek alle partners

+31(0)857600333 | info@fespa.nl | www.fespa.nl

FESPA Nederland Association | Ariane 20 (1.11) 3824 MB Amersfoort

Als je geen verdere berichten zoals deze wilt ontvangen,, unsubscribe here.